В Турбівській селищній територіальній громаді планується запровадити послугу патронату над дитиною.

Робота патронатного вихователя потребує спеціальної підготовки та професійної майстерності щодо налагодження стосунків з дитиною, яка розлучена зі своїми батьками, оцінки її потреб, створення сприятливих, комфортних умов для розвитку та соціально психологічної реабілітації дитини, формування чи підтримки важливих для дитини родинних стосунків, підготовки дитини до повернення у свою сім’ю, або налагодження контактів дитини з її новою сім’єю.

Крім цього, патронатний вихователь є членом міждисциплінарної команди, створеної в громаді із представників різних галузей для забезпечення найкращих інтересів дітей, які влаштовуються до сім’ї патронатного вихователя.

19-20 серпня 2023 року працівниками Вінницького обласного центру соціальних служб проведено 2-денне тренінгове навчання «Міждисциплінарна команда: партнерство та прийняття рішень у найкращих інтересах дитини».

Злагоджено та активно взаємодіяли в тренінгу учасники навчання, які працюють у структурних підрозділах селищної ради та закладах (керівники та працівники служби у справах дітей, центру надання соціальних послуг, управління соціального захисту населення, амбулаторії сімейної медицини, поліцейський офіцер громади, інспектор служби ювінальної превенції), представники навчального закладу (психолог та завідувач з навчально-виховної роботи ЗЗСО) та кандидати у патронатні вихователі.

Під час навчання обговорено алгоритм роботи патронату в розрізі соціального захисту дітей у складних життєвих обставинах, які потребують влаштування в патронатну родину (координується службою у справах дітей) та соціального супроводу сімей, з яких вони потрапляють у патронат (здійснюється центром надання соціальних послуг).

Для максимального наближення навчання до реальних ситуацій координатори навчання – Ольга Слободяник та Світлана Чижик провели обговорення кожного з етапів ведення випадку та їх документування, аналізуючи відповідні нормативно-правові акти та використовуючи життєву історію сім’ї, діти з якої потребують термінового влаштування в сім’ю патронатних вихователів.

Під час проведення навчальних вправ, перегляду та обговорення відеоматеріалів, участі у рольових іграх, учасники тренінгу відпрацювали різні інструменти взаємодії, відчули роль і значимість кожного для роботи справжньої команди – злагодженої, об’єднаної спільними переконаннями і готовністю працювати в найкращих інтересах дітей.

Це навчання – останній етап підготовки кандидатів у патронатні вихователі, програма якої складається з 12-ти навчальних модулів. Найближчим часом, після отримання рекомендацій за результатами навчання та укладання угоди між виконкомом селищної ради та патронатними вихователями, до їх родини можуть бути тимчасово влаштовані діти із сімей, що перебувають у складних життєвих обставинах.

01