Відповідно до чинного законодавства соціальний супровід здійснюється впродовж усього часу перебування дітей у прийомних сім’ях та дитячих будинках сімейного типу. Запорукою його якості є конструктивна взаємодія фахівців, що надають соціальну послугу та прийомних батьків, яка побудована на партнерських засадах і спрямована на забезпечення індивідуальних потреб кожної дитини.

Для того, щоб надати прийомним дітям підтримку, важливо вчасно реагувати на зміни в їх дітей, викликані адаптацією до нових умов перебування чи навчання; дорослішанням, зміною інтересів та вподобань; успіхами та невдачами у самовираженні чи побудові дружніх стосунків; особливостями відносин з біологічними родичами та надавати дітям достатню підтримку у всіх ситуаціях. Це потребує від батьків чималих зусиль, які мають бути підкріплені власним ресурсом та професійною підтримкою.

Один раз на два роки, в рамках навчання, проведення якого забезпечує обласний центр соціальних служб, прийомні батьки та батьки-вихователі мають можливість відновити та підвищити свій виховний потенціал, наснажитись досвідом колег, поділитись власними здобутками та отримати консультації психолога.

За результатами такого навчання готуються рекомендації для кожної родини. Дуже важливо, щоб фахівці та прийомні батьки обговорили їх, врахували під час перегляду планів соціального супроводу прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу.

З метою ефективного використання вказаних рекомендацій в процесі соціального супроводу, заступником директора обласного центру соціальних служб Ольгою Слободяник та начальником відділу організації навчальних заходів для сімейних форм виховання Світланою Осадчою проведено вебінар на тему: «Планування взаємодії з прийомними батьками та батьками-вихователями з урахуванням рекомендацій за результатами їх навчання з метою підвищення виховного потенціалу»

Для 78 фахівців, які стали учасниками вебінару, було детально презентовано перелік та зміст рекомендованих заходів, спрямованих на:
- формування правил та традицій сім’ї;
- складання розпорядку дня, розподілу обов’язків;
- щоденного спілкування у сімейному колі та з кожною дитиною;
- налагодження і підтримку довірливих стосунків;
- організацію спільної діяльності, в тому числі дозвілля та відпочинку;
- підвищення самооцінки дітей;
- формування навиків раціонального використання коштів.

У ході подальшої взаємодії фахівці спільно з прийомними батьками зможуть обрати, запланувати та використати саме ті заходи, які сприятимуть забезпеченню найкращих інтересів дітей у кожній родині.

1