Супровід під час інклюзивного навчання – унікальна соціальна послуга, яка є складовою освітнього процесу та надається дитині з особливими освітніми потребами асистентом дитини на базі і на території закладу освіти.

Метою даної послуги є забезпечення кожній дитині умов для комфортного перебування в закладі освіти під час отримання нею освітніх послуг. Таким чином дитина з особливими освітніми потребами може реалізувати своє право на освіту, розвиток та виховання у середовищі однолітків.

Одним з учасників команди, яка забезпечує інклюзивну освіту, є асистент дитини – особистий помічник дитини, який здійснює її індивідуальну підтримку, особливо у випадках зі складними чи комплексними порушеннями розвитку.

29 березня 2024 року Вінницьким обласним центром соціальних служб проведено в режимі онлайн робочу зустріч з метою обміну досвідом, щодо надання соціальної послуги супроводу під час інклюзивного навчання.

Участь у зустрічі взяли 18 асистентів дитини які працюють на посадах соціальних робітників у Центрах надання соціальних послуг, Центрах соціальних служб, Територіальних центрах соціального обслуговування 14 територіальних громадах Вінницької області. Серед них 12 - родичі дитини та 6 - працівники, які не мають родинних зв’язків з дитиною.

Під час зустрічі кожен учасник поділився власним досвідом щодо:
- оцінювання індивідуальних потреб дитини та складанні індивідуального плану надання соціальної послуги супроводу під час інклюзивного навчання.
- проведення заходів, які становлять зміст послуги та спрямовані на підтримку дитини;
- взаємодії з асистентами вихователів, вчителів, класними керівниками, іншими працівниками та керівництвом навчальних закладів;

Учасники зустрічі відзначили досягнення дітей за період навчання у середовищі однолітків,стосовно покращення успішності, формування нових соціальних навичок, налагодження дружніх стосунків з дітьми.

Асистенти дітей відмітили користь спілкування у такому форматі та визначили теми для обговорення під час наступних зустрічей.

01