Прийняти державну дитину в сім’ю, огорнути крилами любові, відновити довіру до світу, допомогти побачити його позитивні сторони, повірити у себе, розпізнати в дитині іскру, яка розвине її талант та сприяти реалізації її власних планів – головне завдання для прийомних батьків, батьків-вихователів.

Уповільнення соціально-психологічного розвитку дитини, яка влаштована в альтернативну форму виховання (в прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу), обумовлене травматичним життєвим досвідом. Тому дитина потребує присутності значущого дорослого, який сприятиме подоланню втрат, стабілізує психоемоційний стан та вплине на позитивний розвиток стосунків з оточенням. Інколи навіть дорослим важко визначити, який спектр почуттів відчуває дитина, чому їй важко адаптуватися у новому середовищі.

Саме темі зцілення дітей присвячене восьме навчання прийомних батьків та батьків-вихователів з метою підвищення їх виховного потенціалу, яке розпочато Вінницьким обласним центром соціальних служб 02 жовтня та триватиме п’ять днів. У 2023 році таке навчання проводиться восьмий раз, у ньому беруть участь шість дитячих будинків сімейного типу та вісім прийомних сімей з десяти територіальних громад. На навчанні заплановано розглянути питання щодо психологічної травми, яка пов’язана з перебуванням в складних життєвих обставинах у родинній групі чи в закладі інституційного догляду та виховання, її відлуння у сьогоденні.

Практичний психолог обласного центру соціальних служб Тетяна Ковальчук разом з батьками обговорюватимуть як саме травматичний досвід змінює світогляд маленької людини. Аналіз емоційних станів, і як наслідок, поведінкових особливостей дітей в контексті їх життєвих історій допоможуть батькам зрозуміти травматизацію дитини та змоделювати подальшу взаємодію з нею, процес відновлення, доцільність спілкування з біологічними родичами. Важливо, щоб діти у родинах сформували власну систему цінностей, творили не лише свій світ успіху, а й успіх держави; адже українському суспільству потрібно утверджувати та розвивати українську ідентичність, щоби ми не мали сумніву, хто ми, чому маємо захищати й розвивати нашу державу.

Особливу увагу батьків буде зосереджено на важливості відновлення особистого психоемоційного стану. Під час взаємодії з психологом вони зможуть ознайомитись з відновлювальними техніками, скласти власну програму заходів щодо їх використання спільно з дітьми.

1

 

 

1.jpg 10.jpg 11.jpg

12.jpg 13.jpg 14.jpg

2.jpg 3.jpg 4.jpg

5.jpg 6.jpg 7.jpg

8.jpg 9.jpg