Синдром професійного вигорання бере свій початок з хронічного повсякденного навантаження, емоційної перевтоми пережитої людиною в особистісно-значущих ситуаціях спілкування з іншими людьми. Найчастіше він трактується як довготривала стресова реакція, що виникає внаслідок тривалих професійних стресів середньої інтенсивності. Вчені розглядають дане явище в аспекті особистої деформації професіонала під впливом професійних стресів.
Професійне вигоряння є особливою формою професійної дезадаптації, яка призводить до зниження якості роботи, втрати інтересу до неї і навіть до зміни професії та роду діяльності.
Дані різноманітних досліджень доводять, що до вигорання більш схильні молоді недосвідчені соціальні працівники, оскільки у них нереалістичні очікування щодо професії, організації та професійної успішності. Джерелом вигорання можуть стати завищені і незадоволені очікування. В цілому, чим більша невідповідність між очікуваннями і дійсністю, тим негативнішими будуть наслідки для працівника та організації.
Загроза виникнення синдрому професійного вигорання залежить, окрім віку, ще й від статі працівника. Соціальним працівникам-жінкам, яких серед професіоналів даного напряму значно більше, окрім боротьби з професійними стресами необхідно вести домашній побут і знаходити час для сім’ї та дітей. Окрім того, низька оплата праці та відносно низький соціальний статус також є факторами, що сприяють появі синдрому професійного вигорання.
21 жовтня 2021 року 16 надавачів соціальних робітників центру надання соціальних послуг Джуринської сільської ради взяли участь у тренінгу щодо профілактики та подолання емоційного вигорання.
Захід відкрила директор центру Марта Ільченко. Увагу присутніх було зосереджено на актуальності питання емоційного вигорання у працівників соціальної сфери.
Практичний психолог Вінницького обласного центру соціальних служб Роксана Пилявець зосередила увагу учасників на їх внутрішніх станах, шляхах відновлення ресурсів, значенні самомотивації у щоденній роботі.
Завдяки практичним вправам учасники тренінгу отримали можливість відпрацювати теоретичні знання на практиці, попрацювати над зміною переконань та ставленням до внутрішніх конфліктів.