Кожен хто причетний до життя дитини, позбавленої батьківської любові, повинен розуміти її травматичний досвід, його вплив на розвиток дитини, формування прив’язаності та поведінку. Зрозуміти, щоб допомогти! Адже пережиті багаторазово та тривало несприятливі, шкідливі для розвитку травматичні події, частіше за все міжособистісного походження в системі «Дорослий – Дитина», можуть бути зціленими саме в такій системі, але з іншим дорослим, який любить дитину, приймає її такою якою вона є, допомагає дорослішати і розвиватись.

Відбулась нова зустріч однодумців, людей, для яких виховання щасливої дитини, є найголовнішою метою життя. Вінницьким обласним центром соціальних служб з 27лютого по 2 березня проведено навчання з метою підвищення виховного потенціалу прийомних батьків та батьків вихователів на тему: «Терапевтичне батьківство - шлях до зцілення дитини». Всі учасники активно включились в програму навчання, прагнучи більш глибоко зрозуміти чинники травмування дитини, її травматичний досвід та як саме такий досвід змінює світ маленької дитини.

Гнучке поєднання психологічних методик та наукових досліджень з включенням аналізу реального травматичного досвіду дитини та її поведінкових особливостей, допомогли знайти відповіді на багато запитань, які турбували батьків. Увагу батьків було зосереджено на особливостях процесу відновлення та зцілення дитини, формуванні стратегії взаємодії з дитиною з усвідомленням її дитячої травми, кроків щодо її проживання та корекції поведінкових особливостей.

Координатор навчання - практичний психолог обласного центру соціальних служб Тетяна Ковальчук сприяла включенню рефлексії у батьків щодо психоемоційного стану дітей, проживання емоцій, виявлення проблемних моментів в поведінці кожної дитини та надання їй своєчасної допомоги. Прийомні батьки та батьки-вихователі змогли удосконалити свої знання щодо створення довірливих стосунків в родині з проявами глибокого відчуття безумовної любові та формування у дитини відчуття безпечного середовища що є першим кроком до її зцілення.

Особливу увагу батьків було зосереджено на важливості відновлення особистого психоемоційного стану. Під час взаємодії з психологом вони змогли практично ознайомитись з багатьма методами і техніками релаксації та скласти програму дій щодо використання їх спільно з дітьми.

1