Ми живемо в непростий час – надто багато нестандартних ситуацій виникають у представників усіх професій, особливо у фахівців соціальної сфери, які стикаються з трагічними випадками, спілкуються з травмованими людьми, тривалий час перебувають у нервовому напруженні. І в якийсь момент відчувають брак сил та зникнення інтересу до своєї роботи. Про таких кажуть, що вони вигоріли. Що ж таке емоційне вигорання?

Синдром емоційного вигорання притаманний людям, робота яких пов’язана зі спілкуванням. Високий ризик розвитку вигорання відбувається в умовах тривалих або збільшених інтелектуальних або комунікативних навантажень. Особливо схильними до вигорання на роботі є люди, які працюють у сфері «людина-людина». Це ті, чия робота пов’язана з постійним спілкуванням – працівники соціальної сфери, лікарі, педагоги, психологи, волонтери, менеджери. Необхідність постійно бути на зв’язку, вислуховувати інших і говорити самому, стежити за важливими новинами, давати вказівки підлеглим або виконувати доручення керівництва, намагатися виправдати чиїсь очікування, продемонструвати хороші показники – все це призводить до того, що в якийсь момент у людини просто «сідають батарейки».

15 – 16 лютого спеціалісти обласного ценру соціальних служб спільно із керівники закладів/відділень, які забезпечують надання соціальних послуг сім’ям з дітьми, що перебувають у складних життєвих обставинах із 23 громад області, мали можливіть взяти участь у тренінгу «Професійне та емоційне вигорання: як розпізнати і подолати». Даний захід проведено за підтримки спільного проекту UNDP Ukraine / ПРООН в Україні та Sida - Styrelsen för Internationellt Utvecklingssamarbete «Посилене партнерство для сталого відновлення».

Захід спрямовано на розкриття теоретичних аспектів поняття емоційного та професійного вигорання, основних ознак та причин виникнення даного стану, знайомство з основними методами саморегуляції щодо профілактики професіональних стресів. Також окремий блок присвячено безконфліктному спілкуванню та побудові продуктивної і позитивної атмосфери в колективі.

Завдяки професійним тренерам Богдану Руденко та Альоні Кардаш -Максименко, учасники заходу мали можливість на прикладі застосувати чотири кроки та чотири принципи ненасильницького спілкування. Крім того, присутні брали участь у вправах, спрямованих на психологічне розвантаження.

Учасники тренінгу мали можливіть отримати безліч позитивних емоцій, нових знань стосовно методів саморегуляції та наснажитись на подальшу роботу. Дякуємо Anastasia Lanina за можливість попіклуватись про себе.

01