У будь-якій життєвій справі людям доводиться спілкуватися, обмінюватися інформацією, домовлятися, знаходити виходи зі складних ситуацій тощо.

Виважено, грамотно, культурно вести діалог під силу не кожному. Особливо необхідно володіти комунікативними техніками фахівцям із соціальної роботи. Тому важливе завдання у даному навчанні – оволодіння працівниками державних закладів та установ, які надають соціальні послуги у громадах області, та фахівцями громадської організації основними методами спілкування, які б давали можливість формувати і проводити ефективну взаємодію між клієнтами, не зважаючи на їх соціальний та професійний статус.

5 березня Вінницьким обласним центром соціальних служб вдруге у поточному році проведено тренінг, який спрямований на формування комунікативних навичок, вирішення протиріч та керування стресами.

Слухачі опрацювали теоретичну та практичну частину щодо міжособистісного спілкування, яка спрямована на встановлення контакту, налагодження спілкування з іншими людьми. Також значну увагу приділено «мові тіла» (погляду, виразу обличчя, жестів, пози, інтонації співрозмовника у ході спілкування), розвитку вмінь слухати і чути, оволодінню технікою «Я-повідомлення». Фахівці з інтересом працювали самостійно та в онлайн групах, опановували навички ефективної комунікації, вчилися транслювати свої думки та почуття.

У ході ділової гри «Потерпілі кораблетрощу» частина учасників працювала над порятунком уявної команди, інша частина спостерігала за динамікою групи. На жаль, обрання «постраждалими» компетентної особи, яка готова взяти на себе відповідальність, не відбулося. Як результат – різне бачення окремих осіб, неузгоджене групове рішення. У ході обговорення гри учасники усвідомили, що функція лідера – готовність миттєво скоординувати необхідні заходи з постраждалими від корабельної аварії, нейтралізувати конфлікт, зібрати необхідні речі для порятунку команди. І це має бути одна особа, яка приймає грунтовне рішення. Дана вправа була місточком до теми щодо вирішення конфліктних ситуацій.

Конфлікт зазвичай асоціюється з агресією, суперечкою, ворожістю або загрозою. Зазвичай суперечок краще уникати, або розв'язувати «тут і тепер».

У ході опрацювання блоку стосовно п’яти підходів до вирішення протистояння (суперництво, пристосування, уникнення, компроміс, співпраця) привело фахівців до висновку, що при толерантному підході конфлікт дозволяє розглянути низку варіантів для його вирішення.

Учасники заходу висловили бачення, що в ідеальному випадку конфлікт підказує стиль поведінки кожної сторони. Застосовуючи презентований матеріал, учасники виконали практичну вправу стосовно розв’язання реальної конфліктної ситуації, яка виникла з прийомною дитиною в класі.

На заключному етапі навчання учасники ознайомилися зі здатністю керувати своїми психоемоційними станами, не зважаючи на зовнішні подразники, приймати себе та вміти товаришувати з собою. Також слухачі заходу зацікавились веденням щоденника для формування корисних звичок, які допоможуть зробити життя більш усвідомленим, гармонійним і щасливим.

1