Правильна, грамотна комунікація допомагає налагодженню контакту та взаємодії між людьми, уникненню незручностей та непорозуміння у спілкуванні з людьми з інвалідністю.

Слід враховувати, що люди з інвалідністю можуть бути дуже вразливими до слів, визначень та понять, які викликають жалість та інші негативні асоціації. Тому знання етикету, коректних висловлювань дуже важливе для спеціалістів, які здійснюють у громадах підтримку різних категорій населення.

11 липня 2024 року Вінницьким обласним центром соціальних служб проведено вебінар на тему «Особливості спілкування з людьми з інвалідністю» для працівників закладів, які надають соціальні послуги у територіальних громадах.

Під час навчання своїми напрацюваннями та власним досвідом щодо спілкування з людьми з інвалідністю поділилась Людмила Нецкіна, голова правління громадської організації «Гармонія», педагог соціальний Вінницького міського центру соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями «Гармонія» ім. Раїси Панасюк. Доповідачка виокремила три головних правила спілкування з людьми з інвалідністю, а саме:
- не жаліти;
- поважати;
- підтримувати.

Гуманізм має бути покладений в основу дій на підтримку людей з інвалідністю, особливо у наш час, коли багато людей отримують інвалідність під час бойових дій. Допомагаючи ветеранам та ветеранкам слід підтримувати їх гідність, висловлювати повагу та вдячність.

У ході зустрічі учасники отримали інформацію про правильне вживання термінів та висловлювання щодо інвалідності у людей, рекомендації та слушні поради щодо особливостей та принципів комунікації з людьми, що мають різні види інвалідності.

Важливо знати:
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 19 грудня 2017 року № 2249 - VIII внесено зміни до 37 Законів України, в положеннях яких слова «інвалід», «дитина-інвалід» та «інвалід війни» замінено відповідно словами «особа з інвалідністю», «дитина з інвалідністю» та «особа з інвалідністю внаслідок війни».

01