З 22 по 29 липня 2024 року на базі Вінницький регіональний центр підвищення кваліфікації проведено завершальну частину навчання за Програмою підвищення кваліфікації соціальних працівників щодо встановлення опіки, піклування, створення та забезпечення діяльності прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу.

У заході взяли участь 22 фахівці, які попередньо пройшли п’ять базових одноденних тренінгів з розвитку комунікативних навичок, мотиваційного компоненту, класифікації емоційних станів та подолання втрат, періодизації вікового розвитку дітей та особливостей їх виховання.

Тематичне навчання є обов’язковим компонентом професійної діяльності тих фахівців, які надають послугу соціального супроводу сім’ям, в яких виховуються діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування.

Захід проходив у комбінованому форматі, поєднуючи різні форми роботи. Під час онлайн зустрічей учасники ознайомилися з:

- формами сімейного влаштування дітей та їхніми соціальними статусами відповідно до чинного законодавства;
- ефективними шляхами проведення інформаційної кампанії, спрямованої на пошук кандидатів в усиновлювачі, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі та налагодження комунікації з ними;
- мотивацією осіб, які виявляють бажання виховувати дітей у своїх сім’ях;
- змістом, етапами надання послуги та документацією, що ведеться в її процесі, згідно з Державним стандартом соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування;
- технологією ведення випадку та проведення супервізії.

В офлайн форматі учасники в тренінговій формі за допомогою інтерактивних вправ отримали змогу:

- відпрацювати практичні навички надання послуги соціального супроводу та ведення документації на прикладі життєвої історії прийомної сім’ї;
- розібратися за допомогою моделі «Опис – Інтерпретація – Оцінка» в необхідності безоціночного ставлення до подій та клієнта для якісного спостереження, складання оцінки потреб та планування заходів соціального супроводу;
- на прикладі навчальних сімейних історій пошукати шляхи вирішення складних виховних ситуацій та зміни поведінки дітей за допомогою позитивних методів виховання.

Також учасники відпрацювали алгоритм підготовки до створення прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу, визначили свою участь на кожному з етапів, приділили особливу увагу організації надання соціальних послуг сім’ям опікунів та піклувальників у територіальній громаді.

Дане навчання є важливим для фахівців із соціальної роботи та психологів, оскільки дає необхідні знання та навички для забезпечення якісної соціальної послуги соціального супроводу сімей опікунів, піклувальників, прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу.

1