ВІННИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

21 серпня 2020 року Вінниця № 541

Про внесення змін до Положення про
Вінницький обласний центр соціальних
служб, затвердженого розпорядженням
Голови обласної державної адміністрації
від 22 липня 2020 року № 473

Відповідно до статті 5 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», постанови Кабінету Міністрів України від 01 червня 2020 року № 479 «Деякі питання діяльності центрів соціальних служб»:

1. Унести зміни до Положення про Вінницький обласний центр соціальних служб (далі – Положення), затвердженого розпорядженням Голови обласної державної адміністрації від 22 липня 2020 року № 473, виклавши його у новій редакції, що додається.

2. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на першого заступника Голови обласної державної адміністрації Наталю Заболотну.

Голова обласної державної адміністрації                                                                                                                                            Сергій БОРЗОВ

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження Голови обласної
державної адміністрації
22 липня 2020 року № 473
(у редакції розпорядження
Голови обласної
державної адміністрації
21 серпня 2020 року № 541)

П О Л О Ж Е Н Н Я
про Вінницький обласний центр соціальних служб
(нова редакція)

1. Вінницький обласний центр соціальних служб (далі – центр) є закладом, що проводить методичне забезпечення організації соціальної роботи, надання соціальних послуг, організовує навчання з питань проведення соціальної роботи, надання соціальних послуг.
Метою діяльності центру є методичне забезпечення проведення у територіальних громадах соціальної роботи, надання соціальних послуг, соціальної допомоги, соціальної підтримки особам/сім’ям, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах, організація навчальних заходів з питань соціальної роботи, надання соціальних послуг.

2. Центр утворюється, реорганізується та ліквідується обласною державною адміністрацією і належить до сфери її управління.
Діяльність Центру спрямовується структурним підрозділом з питань соціального захисту населення обласної державної адміністрації.

3. Положення про центр затверджується обласною державною адміністрацією. Кошторис і штатний розпис центру затверджуються керівником структурного підрозділу з питань соціального захисту населення обласної державної адміністрації.
Примірна структура та штатний норматив чисельності працівників центру затверджуються Мінсоцполітики.

4. Центр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Мінсоцполітики, Держсоцслужби, іншими нормативно-правовими актами у сфері соціальної роботи та надання соціальних послуг, а також цим Положенням.

5. Центр провадить діяльність за принципами дотримання прав людини, прав дитини та прав осіб з інвалідністю; гуманізму; забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків; поваги до честі та гідності; толерантності; законності; соціальної справедливості; доступності та відкритості; неупередженості та безпечності; добровільності; індивідуального підходу; комплексності; конфіденційності; максимальної ефективності та прозорості використання надавачами соціальних послуг бюджетних та інших коштів; забезпечення високого рівня якості соціальних послуг.

6. Основними завданнями центру є:
методична допомога громадам у проведенні соціальної роботи, наданні соціальних послуг;
організація навчання із соціальної роботи, надання соціальних послуг;
організація інформування громад щодо сімейних цінностей, профілактики соціального сирітства, недопущення насильства, жорстокого поводження з дітьми;
проведення навчальних заходів для надавачів соціальних послуг, спеціалістів виконавчих органів місцевого самоврядування, які здійснюють управління системою надання соціальних послуг сім’ям та дітям.

7. Центр відповідно до визначених для нього завдань:
готує інформаційно-аналітичні довідки, інформує районні державні адміністрації, виконавчі органи міських міст обласного значення рад, сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад про ситуацію щодо розвитку послуг в адміністративно-територіальних одиницях, вносить пропозиції щодо поліпшення доступності та якості соціальних послуг керівництву адміністративно-територіальних одиниць;
сприяє впровадженню державних стандартів соціальних послуг;
впроваджує нові технології соціальної роботи та надання соціальних послуг, зокрема міжнародних;
забезпечує методичний та інформаційний супровід діяльності місцевих центрів соціальних служб, Жмеринського обласного соціального гуртожитку, Козятинського обласного соціального центру матері та дитини, центрів соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями області та закладів, установ, організацій, що проводять соціальну роботу, надають соціальні послуги;
організовує та проводить семінари і тренінги з питань організації проведення соціальної роботи та надання соціальних послуг для працівників закладів, установ, що надають соціальні послуги у відповідних адміністративно-територіальних одиницях, фахівців із соціальної роботи, посадових осіб районних державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, працівників служб у справах дітей, за результатами яких видає відповідний документ;
співпрацює з відповідними закладами вищої освіти та науково-дослідними установами, науково-практичними відділеннями, творчими об’єднаннями та організаціями, діяльність яких пов’язана із соціальною роботою, наданням соціальних послуг;
впроваджує програми навчання та підвищення професійної компетентності/кваліфікації для працівників закладів, установ, що надають соціальні послуги у відповідній адміністративно-територіальній одиниці, фахівців із соціальної роботи, посадових осіб районних державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, працівників служб у справах дітей;
проводить підготовку кандидатів у прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі, опікуни, піклувальники, наставники, усиновлювачі (згідно з вимогами законодавства), за результатами якої готує рекомендації службі у справах дітей щодо можливості влаштування в їх сім’ї дітей, забезпечує підвищення кваліфікації таких осіб;
забезпечує підготовку тренерів із реалізації соціальних проєктів і програм, проведення тренінгових навчань для фахівців соціальної сфери;
збирає та узагальнює статистичні дані щодо надання соціальних послуг вразливим категоріям населення в адміністративно-територіальних одиницях;
бере участь у визначенні потреб жителів адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах, а також у розробленні та виконанні програм надання соціальних послуг, розроблених за результатами визначення потреб жителів адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах;
аналізує виконання місцевих програм з надання соціальних послуг, готує пропозиції щодо їх розвитку;
проводить засідання за круглим столом, конференції, дослідження щодо надання соціальних послуг, моніторинг та оцінювання якості соціальних послуг відповідно до державних стандартів;
організовує і проводить науково-методичні та рекламно-інформаційні заходи з питань організації соціальної роботи та надання соціальних послуг: виставки, презентації, семінари, засідання за круглим столом, готує науково-методичні матеріали тощо;
поширює досвід роботи установ, закладів та організацій, фахівців із соціальної роботи з питань надання соціальних послуг вразливим верствам населення в адміністративно-територіальних одиницях;
співпрацює з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, громадськими об’єднаннями.

8. Центр має право:
вносити Мінсоцполітики, місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування пропозиції щодо вдосконалення соціальної роботи, надання соціальних послуг;
укладати в установленому порядку договори з підприємствами, установами та організаціями (зокрема іноземними) щодо проведення робіт, спрямованих на виконання визначених для нього завдань;
залучати спеціалістів науково-дослідних установ, закладів вищої освіти, фахівців інших закладів, установ та організацій різних форм власності (за погодженням з їх керівниками) для виконання завдань центру;
в установленому порядку одержувати інформацію, аналітичні та інші матеріали від органів місцевого самоврядування, установ, закладів та організацій, що надають соціальні послуги у громадах, фахівців із соціальної роботи стосовно стану надання соціальних послуг;
подавати в установленому порядку пропозиції щодо розвитку інноваційних соціальних послуг у громадах.

9. Центр очолює директор, якого призначає на посаду і звільняє з посади в установленому законодавством порядку голова обласної державної адміністрації.

10. Директор центру:
організовує роботу центру, персонально відповідає за виконання центром визначених для нього завдань;
складає в установленому порядку штатний розпис центру в межах граничної чисельності працівників та фонду оплати праці відповідно до типової структури та штатної чисельності, що затверджуються Мінсоцполітики;
затверджує положення про структурні підрозділи центру та посадові інструкції його працівників;
видає в межах своїх повноважень накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує і контролює їх виконання;
представляє центр у відносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до компетенції центру;
розпоряджається в установленому порядку майном і коштами центру;
утворює в центрі атестаційну комісію, сприяє підвищенню кваліфікації працівників центру;
призначає на посади та звільняє з посад працівників центру;
приймає рішення щодо заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників центру.

11. Діяльність центру фінансується за рахунок коштів обласного бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством.

12. Для виконання своїх повноважень центр може утворювати тренінгові центри, мобільні консультаційні пункти та інші спеціалізовані служби.

13. Умови оплати праці, тривалість робочого часу та відпусток працівників центру встановлюються відповідно до законодавства.

14. Для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення центром забезпечуються належні умови для вільного доступу до будівель закладу та приміщень обслуговування, безперешкодного переміщення прилеглою до закладу територією та всередині будівель, своєчасного отримання інформації, яка допомагає орієнтуватися у просторі, відповідно до вимог, установлених ДБН В.2.240:2018 «Будинки і споруди. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення» та ДБН В.2.2-9:2018 «Громадські будинки та споруди. Основні положення».
Якщо діючі об’єкти неможливо повністю пристосувати для потреб осіб з інвалідністю, забезпечується їх розумне пристосування відповідно до частини другої статті 27 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» за погодженням із громадськими об’єднаннями осіб з інвалідністю.

15. Центр не має права розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частини засновнику, працівникам (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членам органів управління та іншим, пов’язаним з ними особам.

16. У разі припинення центру як юридичної особи (у результаті його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету.

17. Центр є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в територіальних органах Казначейства, печатку та бланк із своїм найменуванням.

Голова обласної державної адміністрації                                                                                                                                               Сергій БОРЗОВ