Сімейні форми виховання – форми влаштування у сім’ї дітей, батьки яких, з певних причин, не можуть опікуватись ними. Їх загальна мета – дати дитині можливість рости та розвиватись у родинному колі, нехай і не з біологічними батьками. Держава забезпечує пріоритет сімейного виховання та створює умови для їх розвитку, надаючи сім’ям, які приймають на виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, матеріальну та соціальну підтримку.

Влаштуванню дітей, які залишились без батьківського піклування, в різні форми сімейного виховання передує навчання кандидатів у обласному центрі соціальних служб. 05 лютого 2025 року завершилось навчання для 15 кандидатів у прийомні батьки, опікуни, піклувальники та усиновлювачі. Це –друге навчання у поточному році, яке тривало 7 днів.

Базовий модуль для кандидатів, які готуються влаштувати дітей у різні форми сімейного виховання складається із дев’яти тематичних модулів. Програма передбачає формування у кандидатів компетенностей з питань догляду та виховання дитини, забезпечення її найкращих інтересів, а також сприяння прийняттю ними усвідомленого рішення щодо створення відповідної форми виховання чи усиновлення.

Варіативний модуль дав можливість розглянути окремі аспекти діяльності прийомних батьків, опікунів, піклувальників, усиновлювачів та сформувати чітке уявлення про види сімейного влаштування.

Кандидати взяли участь у низці інтерактивних вправ, що покликані сформувати у них належний рівень батьківської компетентності для виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Завдяки Partnership for Every Child/ Кожній дитині учасники навчання отримали робочі зошити, які передбачені програмою. Крім того, на заключному етапі навчання учасники ознайомилися зі здатністю особистості самостійно регулювати свій психічний та фізичний стан, емоції і почуття, відчувати себе комфортно у своєму тілі.

У навчанні взяла участь головний спеціаліст служби у справах дітей обласної військової адміністрації, яка окреслила нормативно-правові засади забезпечення прав дітей та підтримки сімей з дітьми.

3