Соціальну послугу супроводу під час інклюзивного навчання впроваджено майже у 30 територіальних громадах Вінниччини. Торік завдяки роботі асистентів дитини її отримала понад сотня дітей з особливими освітніми потребами. Лише у Вінниці їх – майже 60. Причому потреба в такій послузі зростає. Сьогодні про це повідомила директорка Вінницького обласного центру соціальних служб Олена Стоялова під час відкриття навчання для кандидатів в асистенти дитини.

За її словами, за останніх два роки спільно з відокремленим підрозділом громадської організації «Справа Кольпінга в Україні» – «Родина Кольпінга м. Вінниця» центр провів три навчальних заходи для кандидатів у асистенти дитини. В його межах разом із партнерами підготували 157 осіб із 32 громад Вінниччини.

Що стосується нинішнього навчання, то до нього долучилося 35 потенційних асистентів дитини. Начальниця відділу підвищення професійних компетенцій працівників надавачів соціальних послуг Вінницького обласного центру соціальних служб Інеса Юзькова докладно розповіла їм про супровід під час інклюзивного навчання як базову соціальну послугу. Його мета – забезпечити повну та ефективну участь отримувача цієї соцпослуги під час інклюзивного навчання в освітньому процесі.

«Мова – про підтримку та допомогу в пересуванні, самообслуговуванні, комунікації, харчуванні, спостереженні за станом здоров’я (наприклад, прийом ліків), орієнтації в просторі, а також у забезпеченні безпеки дітям під час перебування в закладах дошкільної та загальної середньої освіти», – зазначила спікерка.

Пояснила, що цю соціальну послугу для дошкільників та учнів з особливими освітніми потребами, в тому числі для дітей з інвалідністю, забезпечує територіальна громада. Щоб отримати її за рахунок бюджетних коштів, один із батьків або інший законний представник отримувача соціальної послуги повинен звернутися до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради з письмовою заявою.

«До цього документа потрібно додати копію висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, наданого інклюзивно-ресурсним центром. У ньому і зазначається потреба дитини у супроводі під час інклюзивного навчання», – зазначила Інеса Юзькова.

Вона також розповіла, що асистентом дитини може бути соціальний робітник або фізична особа-підприємець, який безпосередньо здійснює заходи, які складають зміст соціальної послуги, та пройшов відповідне навчання. Суттєво те, що асистентом дитини може працювати один із батьків або інших родичів. Нагадала тренерка і про Державний стандарт соціальної послуги супроводу під час інклюзивного навчання. Він визначає зміст, обсяг, умови, порядок надання та показники її якості.

Додамо, що навчальний курс про супровід під час інклюзивного навчання триватиме 9 днів. За цей час асистенти дитини довідаються, зокрема, про особливості їхньої взаємодії з адміністрацією закладу освіти, в якому надається послуга, про алгоритм дій під час кризових ситуацій у дитсадку чи школі та роботу зі слабкозорими та незрячими, з дітьми, які мають порушення опорно-рухового апарату тощо. Також їх навчатимуть надавати першу медичну допомогу і дбати про своє психічне здоров’я.

Заняття відбуватимуться онлайн та офлайн за програмою, рекомендованою Міністерством соціальної політики України. Після його завершення учасники та учасниці пройдуть тестування й отримають сертифікати, які підтверджують успішне проходження навчання.

Організатори заходу – Вінницький обласний центр соціальних служб, а також відокремлений підрозділ громадської організації «Справа Кольпінга в Україні» – «Родина Кольпінга м. Вінниця». Його на семінарі як спікери представляють Олеся Самойленко, Леонід Зіньківський та Аліна Кобець.

01