За Програмою підвищення кваліфікації соціальних працівників щодо встановлення опіки, піклування, створення та забезпечення діяльності прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу Вінницький  обласний центр соціальних служб провів навчальний тренінг для фахівців. Одне з важливих завдань програми – надати учасникам навчання знання щодо технології ведення випадку та сформувати навички її використання в роботі з прийомними батьками, батьками-вихователями та опікунами й піклувальниками. 

Упродовж 10 днів 2 психологині й 11 фахівчинь із соціальної роботи, зокрема, визначили роль і місце сімейних форм виховання в державній системі влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Практикувалися здійснювати соціальний супровід сімей, у яких виховуються такі діти, на основі навчальної історії родини. Вдосконалювали навички оцінювання потреб дитини і складання плану соціального супроводу.

Тренери Микола Ільчук й Оксана Яворська наголосили на важливості емоційної підтримки дитини батьками.

«Прийомні мама й тато повинні створити безпечний емоційний простір в оселі, розмовляти з дитиною про її почуття та емоції, щодня цікавитися, як минув її день, що було в ньому хорошого й поганого, як долала складнощі тощо», – зауважили ведучі тренінгу.

Акцентували увагу і на особливостях соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування: зокрема, про періодичність відвідувань. Упродовж першого року функціонування прийомної сім’ї,  ДБСТ, сімей опікунів та піклувальників фахівець центру соціальних служб зобов’язаний відвідати їх 21 раз, з яких  3 – без попередження. Надалі – не менше 6 разів на рік.

Під час тренінгу детально розглянули дії фахівця при виникненні специфічних умов – у ситуаціях, коли прийомні батьки діють не в інтересах дитини.

Завершилося навчання заліком – тестуванням. Нині учасниці працюють над домашнім завданням: упродовж місяця вони мають відвідати сім’ю, в якій виховуються  діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, та скласти на одну дитину відповідну оцінку  потреб дитини, план соціального супроводу сім’ї та пропозиції до індивідуального плану соціального захисту дитини, яка залишилася без батьківського піклування.

Додамо, що навчання обласний центр соціальних служб провів спільно з Вінницьким регіональним центром підвищення кваліфікації.